Koululainen tarvitsee asianmukaiset ja säänmukaiset vaatteet. Kaikkiin vaatteisiin ja kenkiin on merkittävä nimi. Sisällä pidetään tossuja. Omat erilliset liikuntavaatteet sekä pyyhe on tärkeää olla mukana, koska sisäliikuntatuntien jälkeen lapset käyvät pesulla. Pyyhe ja vaatteet on hyvä nimikoida, koska lapset eivät välttämättä tunne omia vaatteitaan. Liikuntatunneilla tulee olla asiaankuuluvat varusteet mukana.

Esikoululaiset ja 1. luokka:

Lapsella pitäisi olla erikseen ulkohousut, jotka voidaan laittaa sisähousujen päälle. Pihalla on kiva leikkiä vapaasti, kun ei tarvitse varoa vaatteiden kastumista ja likaantumista. Sadesäällä ja erityisen rapaisella säällä kuravaatteet ovat tarpeen. Koululla voisi olla yhdet varavaatteet, koska monenlaisia vahinkoja sattuu.

0 - 9 luokat:

- pukeudutaan asiallisesti säätilan ja olosuhteiden mukaisesti

- hyvän tavan vastaiset tekstit ja kuvat vaatteissa eivät saa olla näkyvillä koulussa

- ulkovaatteet luokan ulkopuolella olevaan naulakkoon

- sisätiloissa päähineitä ei pidetä päässä

- oppitunnin ajaksi päähineet naulakkoon ja jalkineet käytävälle